X

Ο ρόλος σας και … οι άλλοι στην αντιμετώπιση της κρίσης – Μέρος 2/3

… συνέχεια από το Μέρος 1

Να και το επόμενο κλειδί. Η διαπραγμάτευση. Μη φοβάστε να διαπραγματευτείτε. Μη ντρέπεστε να διαπραγματευτείτε. Η διαπραγμάτευση είναι βασικό στοιχείο των εμπορικών συναλλαγών κι εσείς αυτό ακριβώς κάνετε όταν πηγαίνετε για να κλείσετε για παράδειγμα το νυφικό σας. Διαπραγματευτείτε την τιμή, τον τρόπο και τον χρόνο πληρωμής, τα τελικά χαρακτηριστικά του προϊόντος και της υπηρεσίας που θα αγοράσετε. Σε τέτοιου είδους εμπορικές συμφωνίες δεν χωρά το – «πόσο κάνει;», – «κάνει τόσο», – «εντάξει θα το πάρω» ή – «ευχαριστώ… θα το σκεφτώ και θα τα ξαναπούμε». Πριν έρθει η ώρα να τα «ξαναπείτε», πρέπει να τα «πείτε». Γι’ αυτό είστε εκεί, για να τα «πείτε», για να ρωτήσετε, να σας απαντήσουν, να σας προτείνουν, να αντιπροτείνετε. Δεν είστε εκεί για να μάθετε μόνο μια ξερή τιμή, αλλά για να διαπραγματευτείτε!

Τέλος, ένα σημαντικό κλειδί είναι η ευελιξία. Πρέπει να είστε ευέλικτοι και αυτό που λέω, μη το συγχέετε με το να είστε υποχωρητικοί στα «θέλω» σας. Όταν λέω ευέλικτοι, εννοώ ότι πρέπει να ανακαλύψετε εναλλακτικούς τρόπους για να φτάσετε στον στόχο σας. Θέλετε για παράδειγμα να μη ξεχωρίσετε τους καλεσμένους σας σε καλεσμένους δύο ταχυτήτων, δηλαδή αυτούς που θα καλέσετε στην τελετή και τους άλλους που θα καλέσετε και στη δεξίωση. Τους θέλετε όλους και στην τελετή και στη δεξίωση, αλλά το κόστος είναι μεγαλύτερο από αυτό που αντέχει ο προϋπολογισμός σας.

Ευελιξία λοιπόν σημαίνει, να εξετάσετε τι άλλο μπορείτε να κάνετε για να το πετύχετε. Μεταξύ αυτών είναι για παράδειγμα να περιορίσετε λίγο τον αριθμό των ατόμων εξαιρώντας τα τρίτα ξαδέρφια των γονιών σας, ή να διαπραγματευτείτε περισσότερο με τον χώρο της δεξίωσης, με το catering, με το κατάστημα που θα αγοράσετε τις μπομπονιέρες κλπ, ή να κάνετε μια άλλου τύπου δεξίωση, όπως ένα party με ποτά και περαστά.

Εξορθολογισμός στις επιχειρήσεις

Ας δούμε όμως και το δεύτερο παράδειγμα, στο οποίο υποθέτουμε ότι έχουμε έναν επαγγελματία που δραστηριοποιείται στον χώρο του γάμου και όπως οι περισσότεροι στην Ελλάδα, βλέπει την κρίση να έχει αντίκτυπο και στην επιχείρησή του. Κλειδί Νο 1 είναι η ψυχραιμία που πρέπει να επιδείξει ο επαγγελματίας, γιατί χωρίς αυτή το μόνο που θα καταφέρει να κάνει θα είναι οι σπασμωδικές κινήσεις που θα τον οδηγήσουν με μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια στην κατηφόρα.

Το επόμενο κλειδί είναι η προσήλωσή του στο αντικείμενό του. Σε τέτοιες συγκυρίες είναι σημαντικότερο από ποτέ, να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στα προϊόντα και τις υπηρεσίες του, ώστε να τα διατηρήσει τουλάχιστον στο ίδιο επίπεδο ποιότητας με πριν. Δεν πρέπει να σταματήσει να ενημερώνεται για τη δουλειά του και να παρακολουθεί τις εξελίξεις, γιατί το μόνο που δεν του χρειάζεται είναι μια ξεπερασμένη επιχείρηση, μερικά ξεπερασμένα προϊόντα ή παλιομοδίτικες υπηρεσίες που δεν μπορούν να εφαρμοστούν.

Συνεχίζεται… Διαβάστε και το 3ο Μέρος

Για το Τέλειος Γάμος
Βιβή Κωτούλα

Related Post