Υγεία & Ευεξία

Μεγάλη Εβδομάδα & Πάσχα …

Image

… Διατροφικές συμβουλές

 

Έφτασε κιόλας η Μεγάλη Εβδομάδα…Μια Εβδομάδα που οι περισσότεροι από μας θα νηστέψουν. Αποφάσισα να σας δώσω κάποιες συμβουλές για τα νηστίσιμα γεύματα ,να σας προτείνω κάποια μενού ώστε και να νηστέψετε χωρίς να παχύνετε και τέλος να σας βοηθήσω να μπείτε ξανά ομαλά στη κρεατοφαγία..


ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ


ΠΡΩΙΝΟ:

Μια καλή ιδέα για ένα νηστίσιμο αλλά και χορταστικό πρωινό ,είναι ένας φυσικός χυμός με 1 κουλουράκι θες/νικης ή  2-3 φρυγανιές ή 2 κριτσινια ολικής αλέσεως

{loadposition banner_con}

 

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: 1-2 φρούτα

 

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ:

Η Μεσογειακή κουζίνα μας προσφέρει πολύ νόστιμα αλλά και νηστίσιμα γεύματα από τα οποία εσείς μπορείτε να διαλέξετε οποία σας αρέσουν καλύτερα:

Γεμιστά, πατατοσαλάτα, χταπόδι με μακαρονάκι κοφτό, γαριδομακαρονάδα, φακές, καλαμάρια στο φούρνο με ρύζι, κριθαράκι κοκκινιστό, γίγαντες πλακί, γαρίδες βραστές, ριζότο με λαχανικά, σπανακόπιτα νηστίσιμη και πολλά αλλά αρκεί να βάλετε τη φαντασία σας να δουλέψει. Να θυμάστε ότι όλα τα παραπάνω γεύματα πρέπει να συνδυάζονται με μια πλούσια σαλάτα, χωρίς πολύ ψωμί και με μέτρο στο ταραμά, τις ελιές και το χαλβά…

 

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: 1-2 φρούτα

 

ΒΡΑΔΙΝΟ:

Το βραδινό σας καλό είναι να είναι κάτι ελαφρύ όπως μια πλούσια σαλάτα με 1 φέτα ψωμί ή λίγες ελιές, 1 παξιμάδι με μια ντομάτα ή εάν δεν έχετε πρόβλημα βάρους μπορείτε να ξαναφάτε  από το μεσημεριανό σας φαγητό αλλά στη μισή ποσότητα.

 

ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ

                                      

Το Μεγάλο Σάββατο και μέχρι το βράδυ, που θα στρωθεί το πρώτο γιορτινό τραπέζι με τη παραδοσιακή μαγειρίτσα, είναι συνετό να μην καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες τροφής. Έτσι, ένα λαδερό γεύμα είναι μια καλή πρόταση, αφού το βραδινό γεύμα θα μας δώσει το μεγαλύτερο ποσό των θερμίδων. Επιστρέφοντας από την Ανάσταση, επειδή η μαγειρίτσα είναι το ενδιάμεσο διατροφικό στάδιο ανάμεσα στη νηστεία και τα φαγητά του Πάσχα ( προετοιμάζει τον οργανισμό να δεχτεί και πάλι το κρέας) περιοριστείτε μόνο σε ένα πιάτο μαγειρίτσα και σε μια σαλάτα ή, αν δεν σας αρέσει προτιμήστε μια χορτόσουπα. Μπορείτε επίσης να τσουγκρίσετε και να φάτε το κόκκινο αυγό σας όπως προστάζει το έθιμο, για σήμερα όμως αποφύγετε το κρέας.


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

ΤΟ ΠΡΩΙ

Καλό θα είναι να ξεκινήσουμε την μέρα σας με ένα ελαφρύ πρωινό, που όμως σε καμία περίπτωση δε πρέπει να παραλείψουμε

 

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ

Μέχρι να ετοιμαστεί το γεύμα, μπορούμε να φάμε  κάποιο φρούτο αλλά προσέξουμε να μην αρχίσουμε να τσιμπολογάμε το κοκορέτσι και τους άλλους μεζέδες που προηγούνται του Πασχαλινού γεύματος, γιατί θα μας φορτώσουν με πολλές θερμίδες κάτι που θα καταστρέψει τη δίαιτα μας.

 

ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΓΕΥΜΑ

¨       Βασικός κανόνας! Βάλτε στο πιάτο σας αυτά που θέλετε και μην το ξαναγεμίσετε. Έτσι θα έχετε μια ξεκάθαρη άποψη του πόσο φάγατε.

¨       Καταναλώστε τη διπλάσια ποσότητα σαλάτας από ο,τι συνήθως, γιατί θα απομακρύνει σημαντικό μέρος του λίπους που θα πάρετε από τα πασχαλινά εδέσματα.

¨       Αποφύγετε να καταναλώσετε μαζί με το κρέας σας πολλά τυριά γιατί εκτός από τις θερμίδες που θα πάρετε θα κάνατε το γεύμα σας πιο δύσπεπτο.

¨       Αντισταθείτε στο γλυκό επιδόρπιο

¨       Αν νοιώσετε δυσπεψία, Αποφύγετε τα ανθρακούχα ποτά και αντιμετωπίστε την με ένα απαλό αφέψημα, όπως το χαμομήλι ή ο δυόσμος.

 

ΒΡΑΔΥ

Μετά το μεσημεριανό γεύμα δεν έχετε καμία δικαιολογία για διατροφικές ατασθαλίες. Το βραδινό σας γεύμα πρέπει να είναι ελαφρύ και να καταναλωθεί τουλάχιστον δυο ώρες πριν ξαπλώσετε

 

 

ΑΡΝΙ Ή ΚΑΤΣΙΚΙ; Στο διλλημα αυτό απαντήστε με κατσικι, γιατι είναι λιγοτερο λιπαρο ( 27% λίπος ). Και το αρνί πάντως και το κατσίκι είναι πηγή πρωτεϊνης υψηλής βιολογικής αξίας, αλλα και βιταμινων ( κυριως Β), φωσφορου και σιδηρου.

 

ΛΕΥΚΟ Ή ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΑΣΙ; Ένα ποτηρι λευκο κρασι παρεχει 70-76 θερμιδες, ενώ ένα ποτηρι κοκκινο ή ροζε 74 θερμιδες. Από αποψη θερμιδων δεν εχουν μεγαλη διαφορα μεταξυ τους, οποτε μπορειτε να επιλεξετε οποιο θελετε.Πρεπει να γνωριζετε όμως ότι το κοκκινο κρασί είναι πιο ευπεπτο.

 

ΕΠΙΣΗΣ…

 

Από τα Πασχαλινα κουλουρακια προτιμηστε τα κουλουρακια λαδιου, από το Πασχαλινο τσουρεκι προτιμηστε το απλο και αποφυγετε αυτά με επικαλυψη σοκολατας καθως και τα γεμιστα, τα οποια δινουν περισσοτερες θερμιδες και λιπαρα. Τελος αν επιλεξετε να φατε σοκολατενιο αυγο προτιμηστε αυτά που παρασκευαζονται από μαυρη σοκολατα (κουβερτουρα)

 

Αριάδνη Πορτοκάλογλου

elerrina@teleiosgamos.gr


H Αριάδνη Πορτοκάλογλου είναι διαιτολόγος – ειδικός εφαρμογών διαιτητικής και εργάζεται τα τελευταία 7 χρόνια ως ελεύθερη επαγγελματίας παρέχοντας διαιτητικές οδηγίες και προγράμματα διατροφής. Η Αριάδνη είναι παράλληλα φοιτήτρια του Ανοιχτού Ελληνικού Πανεπιστημίου στην ειδικότητα «Φυσικές Επιστήμες», ενώ έχει παρακολουθήσει ημερίδες και συνέδρια που αφορούν σε θέματα διατροφής, έχει λάβει μέρος σε επιστημονικές έρευνες, είναι μέλος της Ιατρικής Ελληνικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, αλλά και εθελόντρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Πολλοί από εσάς τη γνωρίζετε ήδη καθώς η Αριάδνη είναι αναγνώστρια του teleiosgamos.gr με το ψευδώνυμο Ελερρίνα, που από τον πρώτο καιρό βρίσκεται κοντά μας, συμμετέχει ενεργά και στο forum, καθώς έχει ήδη παντρευτεί με πολιτικό γάμο και πριν λίγο καιρό ανέβηκε και τα σκαλιά της εκκλησίας, ενώ περιμένει και το πρώτο της παιδάκι.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply