Ρόλοι & Αρμοδιότητες

Ο ρόλος σας και … οι άλλοι στην αντιμετώπιση της κρίσης – Μέρος 1/3

Αντιμετωπίστε την οικονομική κρίση κατά τη διοργάνωση του γάμου σας

Ο γάμος απαιτεί συνήθως μια πολυέξοδη οργάνωση, ανάλογα βεβαίως και με το πως ονειρεύεται κάθε ζευγάρι τον γάμο του. Τα χρήματα που χρειάζονται για να γίνει ένας γάμος συγκεντρώνονται τόσο από τους γονείς, όσο και από το ζευγάρι, στο βαθμό του δυνατού. Και η αλήθεια είναι ότι μέχρι πριν μερικούς μήνες, όλο και κάποιος τρόπος υπήρχε για να βρεθούν τελικά τα χρήματα. Κάποιες αποταμιεύσεις στην τράπεζα, ένα μεγάλο χρηματικό δώρο από τον παππού, ένα χρηματικό μπόνους από τη δουλειά, αλλά και άλλες παρόμοιες πηγές χρημάτων, έπαιζαν τον ρόλο του από μηχανής Θεού.

Να όμως που έφτασε η στιγμή που χρήματα δεν υπάρχουν, γιατί η οικονομική κατάσταση που βιώνουμε τα έχει στερήσει από τη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία καλείται καθημερινά να καλύψει κι ένα νέο φόρο, έμμεσο ή άμεσο. Τα χρήματα λοιπόν έπαψαν να βρίσκονται στην «άκρη» τους ή αλλιώς η «άκρη» έπαψε να έχει χρήματα για μια στιγμή που θα χρειαστούν.

Και τώρα ίσως είναι η καταλληλότερη στιγμή για να γίνουμε και οι Έλληνες σκεπτόμενοι καταναλωτές, αλλά και σκεπτόμενοι επαγγελματίες.

Γιατί χρειάζονται και τα δύο για να ισορροπήσει η αγορά, για να ανακόψει την πορεία που έχει πάρει με την όπισθεν και για να μπορέσει να αναπτυχθεί παράλληλα με την καταναλωτική συνείδηση, για την οποία δεν φημιζόμαστε ως λαός. Καταναλωτές και επαγγελματίες λοιπόν πρέπει να δράσουν υπεύθυνα στην ελεύθερη αγορά, αν θέλουμε να υπάρξει όφελος για όλους.

Η πρότασή μου για να συμβεί αυτό δεν είναι σε καμιά περίπτωση το «μαχαίρι» για να τα κόψει όλα, ή για να φτάσει στο κόκαλο, σύμφωνα με την ατάκα πολλών πολιτικών. Λύση δεν είναι «Δεν παντρευόμαστε φέτος» ή «Δεν πάει καλά το μαγαζί, θα απολύσω την υπάλληλο και θα κόψω το Internet»

{loadposition banner_con}Η πρόταση μου είναι ο εξορθολογισμός σε κάθε περίπτωση

Και θα δώσω δύο απλά παραδείγματα για να εξηγήσω τι εννοώ με αυτό.

Εξορθολογισμός στα έξοδα του γάμου

Ας θεωρήσουμε στο πρώτο παράδειγμα ότι έχουμε ένα μελλόνυμφο ζευγάρι που οργανώνει τον γάμο του και ξεκινά γεμάτο όνειρα και σχέδια για το πως επιθυμεί να είναι η μέρα του γάμου του. Φτιάχνουν λοιπόν τις λίστες των καλεσμένων, σκέφτονται ποια είναι η κατάλληλη ημερομηνία για τον γάμο, αναζητούν χώρο για τη δεξίωση, βλέπουν δείγματα προσκλητηρίων, ψάχνουν για νυφικό και γαμπριάτικο κοστούμι, προσπαθούν να καταλήξουν στις μπομπονιέρες που θα επιλέξουν, παίρνουν προσφορές για τον στολισμό και γενικά βρίσκονται σε διαδικασία έρευνας. Εδώ βρίσκεται και το ένα κλειδί, για το οποίο θα συζητήσουμε στη συνέχεια.

Το πρώτο κλειδί όμως είναι ο προϋπολογισμός και ο σωστός οικονομικός προγραμματισμός. Εφόσον όλα τα υλικά αγαθά απαιτούν χρήματα, πρέπει να γίνει εξ’ αρχής μια όσο το δυνατό πιο συγκεκριμένη οικονομική προσέγγιση, ώστε να αποφασίσουν τα χρήματα που μπορούν να διαθέσουν για τον γάμο και  τον τρόπο που θα τα μοιράσουν στις επιμέρους ενότητες, όπως τελετή, στολισμός, χώρος δεξίωση, φαγητό, εμφάνιση κλπ.

Επόμενο κλειδί είναι η ημερομηνία του γάμου. Σκεφτείτε ότι όπως οι διακοπές κοντά στον 15Αύγουστο θα σας κοστίσουν περισσότερο από τις διακοπές στις αρχές Ιουνίου, έτσι και ο γάμος σας ένα δημοφιλές Σάββατο στην καρδιά του καλοκαιριού, θα σας κοστίσει περισσότερο από έναν γάμο μια όμορφη ανοιξιάτικη μέρα του Μαΐου. Μάλιστα, σκεφτείτε ότι όπως στις διακοπές του Αυγούστου ίσως χρειαστεί να κάνετε αρκετές υποχωρήσεις είτε στη διαμονή σας, είτε στο φαγητό σας λόγω μεγάλου όγκου τουριστών που πρέπει να εξυπηρετηθούν, το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τον γάμο σας. Ίσως να χρειαστεί να κάνετε κι εσείς υποχωρήσεις, όπως για παράδειγμα στην ώρα του μυστηρίου, ή στην εκκλησία που θέλετε να τελεστεί το μυστήριο ή ακόμη και στον χώρο της δεξίωσης, αν δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά τη συγκεκριμένη σεζόν εκείνον που πραγματικά σας αρέσει.

Πάμε όμως και στο κλειδί που ονομάζεται έρευνα αγοράς. Ας ξεκινήσουμε από το ότι πρέπει να γίνει έρευνα αγοράς και να μην οδηγηθείτε σε αποφάσεις πριν δείτε όλες τις επιλογές που υπάρχουν. Το Internet είναι ο σύγχρονος τρόπος έρευνας που δεν απαιτεί από εσάς τίποτε άλλο εκτός από να διαθέσετε τον χρόνο σας, να καθίσετε άνετα μπροστά τον υπολογιστή σας και να πληκτρολογήσετε με φαντασία. Η έρευνα αγοράς όμως για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να είναι ουσιαστική. Έτσι λοιπόν όταν ξεχωρίσετε ορισμένα πράγματα και έρθει η στιγμή να επισκεφτείτε συγκεκριμένες επιχειρήσεις, η έρευνά σας θα πρέπει να συνεχιστεί με συνέπεια και μετά να δώσει την θέση της στην καλή διαπραγμάτευση.

Συνεχίζεται…Διαβάστε τώρα το 2ο Μέρος

Για το Τέλειος Γάμος
Βιβή Κωτούλα

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.