Υγεία & Ευεξία

Σωστή Διατροφή =

Image

Υγιές δέρμα + Λαμπερά μαλλιά

Πλησιάζει η μέρα του γάμου σας και όπως είναι φυσικό θέλετε εκτός από το λαμπερό σας χαμόγελο να έχετε καθαρό δέρμα και πλούσια λαμπερά μαλλιά…Για την ομορφιά του δέρματος και των μαλλιών σας όμως δεν αρκούν οι θεραπείες λάμψης και ομορφιάς, η ομορφιά του δέρματος και των μαλλιών σας ξεκινάει κυρίως από μέσα σας και έχει άμεση συσχέτιση με τη διατροφή σας. Είναι απαραίτητο λοιπόν πρώτα από όλα να φτιάξετε τη διατροφή σας και να εξασφαλίσετε την εσωτερική σας υγεία. Παρακάτω λοιπόν προτείνω κάποια τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν πολύ στο σκοπό σας, χωρίς βέβαια να ξεχνάτε ότι τα πάντα πρέπει να τρώγονται με μέτρο και προσοχή.

Για υγιές και λαμπερό δέρμα

Για να διατηρηθεί το δέρμα υγιές και λαμπερό είναι απαραίτητη η τήρηση μιας ισορροπημένης διατροφής, πλούσιας σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ας δούμε λοιπόν τι προσφέρει η κάθε ουσία, και από ποια τρόφιμα μπορούμε να τις προμηθευτούμε.

Βιταμίνη Α (ρετινόλη)
Βοηθάει στη διατήρηση της ελαστικότητας του δέρματος και τη καταπολέμηση της ξηροδερμίας. Μπορουμε να τη προμηθευτούμε τρώγοντας:Συκώτι, μαργαρίνη, το κρόκο του αυγού, καροτα, σπανάκι, ντομάτες και πεπόνι

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β
Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθούν στη σωστή λίπανση του δέρματος καθώς και στη γενικότερη ομαλή λειτουργία του.

Τη παίρνουμε τρώγοντας: πουλερικά, ψαριά, πράσινα λαχανικά, γιαούρτι, κόκκινο κρέας και αυγά.

Βιταμίνη C
Βοηθάει στη διατήρηση του κολλαγόνου και επουλώνει γρηγορότερα τις πληγές. Πλούσιες πηγές της βιταμίνης αυτής είναι οι πιπεριές, οι φράουλες ,τα λεμόνια, τα πορτοκάλια τα γκρειπ φρουτ, το σέλινο, οι ντομάτες και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Βιταμίνη Ε
Η βιταμίνη Ε βοηθάει στη πρόληψη της γήρανσης του δέρματος και ενισχύει την αντοχή του, κατά της ηλιακής ακτινοβολίας. Τη βρίσκουμε στο σολωμό, το ελαιόλαδο, τα όσπρια, τους ηλιόσπορους και γενικότερα τους ξηρούς καρπούς.

Σελήνιο
Το Σελήνιο μειώνει τις πιθανότητες να εμφανιστεί καρκίνος του δέρματος, επίσης μειώνει την επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα. Το παίρνουμε τρώγοντας σιτάρι, σουσάμι και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Ψευδάργυρος
βοηθάει στη διατήρηση του κολλαγόνου και της ελαστίνης. Το βρίσκουμε στα μανιτάρια, τα οστρακοειδή και τη γαλοπούλα.

Για λαμπερά μαλλιά

Οι γρήγορες δίαιτες και γενικότερα η φτωχή σε θρεπτικά συστατικά διατροφή εμποδίζουν την απορρόφηση βιταμινών και θρεπτικών ουσιών που είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών. Τα λεπτά και αδύναμα μαλλιά είναι συνήθως ένδειξη έλλειψης σιδήρου και ψευδαργύρου. συνήθως αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται είτε σε γυναίκες με μεγάλη σε ποσότητα και διάρκεια έμμηνο ρύση, είτε σε άτομα που δεν παίρνουν επαρκείς ποσότητες σιδήρου από τη διατροφή τους.

Τροφές που είναι πλούσιες σε σίδηρο είναι το συκώτι, γενικότερα το κόκκινο κρέας, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι φακές. Ο σίδηρος που βρίσκεται στο κρέας απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με βιταμίνη C που βοηθάει ακόμα περισσότερο στην απορρόφηση του (πολύ απλά τρώμε το κρέας μας στύβοντας πάνω του μπόλικο λεμόνι ή συνοδεύοντας με μια πράσινη πιπεριά!)Προσοχή επίσης χρειάζεται στη κατανάλωση του καφέ και του τσαγιού που δεν πρέπει να καταναλώνονται κατά τη διάρκεια η αμέσως μετά το φαγητό μιας και εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου. {loadposition banner_con}

Ο ψευδάργυρος είναι επίσης απαραίτητος για τη υγιή ανάπτυξη των μαλλιών και τον λαμβάνουμε από τα μανιτάρια, τα οστρακοειδή και τη γαλοπούλα.

Τέλος σημαντικό ρόλο παίζουν και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κυρίως το Παντοθενικό οξύ, η Πυριδοξίνη και η Βιοτίνη, που συμμετέχουν στη σύνθεση αμινοξέων από τα οποία αποτελούνται το στέλεχος και Ο θύλακας τις τρίχας. Πλούσιες πηγές των βιταμινών του συμπλέγματος Β είναι τα πουλερικά, τα ψαριά, τα πράσινα λαχανικά, το γιαούρτι, το κόκκινο κρέας και αυγά.

Βλέπουμε λοιπόν ότι ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και κρέας μπορούμε να εξασφαλίσουμε την υγεία των μαλλιών και του δέρματος μας. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε την άφθονη κατανάλωση νερού (τουλάχιστον 8-12 ποτήρια την ημέρα).


Τέλος θα ήθελα να συμπληρώσω ότι όλα τα παραπάνω ισχύουν σε περίπτωση που η τριχόπτωση , η ακμή ή το οποιοδήποτε πρόβλημα του δέρματος δεν οφείλεται σε γενετικούς ή ορμονολογικούς παράγοντες ή τη λήψη κάποιων φαρμάκων, διότι σε αυτές τις περιπτώσεις ακόμα και η πιο ισορροπημένη διατροφή δεν μπορεί να αναστείλει το φαινόμενο.

Αριάδνη Πορτοκάλογλου

elerrina@teleiosgamos.gr


H Αριάδνη Πορτοκάλογλου είναι διαιτολόγος – ειδικός εφαρμογών διαιτητικής και εργάζεται τα τελευταία 7 χρόνια ως ελεύθερη επαγγελματίας παρέχοντας διαιτητικές οδηγίες και προγράμματα διατροφής. Η Αριάδνη είναι παράλληλα φοιτήτρια του Ανοιχτού Ελληνικού Πανεπιστημίου στην ειδικότητα «Φυσικές Επιστήμες», ενώ έχει παρακολουθήσει ημερίδες και συνέδρια που αφορούν σε θέματα διατροφής, έχει λάβει μέρος σε επιστημονικές έρευνες, είναι μέλος της Ιατρικής Ελληνικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, αλλά και εθελόντρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Πολλοί από εσάς τη γνωρίζετε ήδη καθώς η Αριάδνη είναι αναγνώστρια του teleiosgamos.gr με το ψευδώνυμο Ελερρίνα, που από τον πρώτο καιρό βρίσκεται κοντά μας, συμμετέχει ενεργά και στο forum, καθώς έχει ήδη παντρευτεί με πολιτικό γάμο και πριν λίγο καιρό ανέβηκε και τα σκαλιά της εκκλησίας, ενώ περιμένει και το πρώτο της παιδάκι.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply