Υγεία & Ευεξία

Κυτταρίτιδα: Ο μεγάλος εχθρός

Image

Με τον όρο «κυτταρίτιδα» αναφερόμαστε στην εναπόθεση νερού και λίπους ανάμεσα στο δέρμα και την ακριβώς από κάτω στοιβάδα, που συνοδεύεται από μειωμένης ελαστικότητας συνδετικό ιστό και εμφάνιση της χαρακτηριστικής μορφής «ρυτίδων» ή της «φλούδας πορτοκαλιού» πάνω στο δέρμα.
Εννιά στις δέκα γυναίκες αντιμετωπίζουν πρόβλημα κυτταρίτιδας.

Μάλιστα η κυτταρίτιδα μπορεί να απασχολεί ακόμα και τις λεπτές γυναίκες και όχι μόνο όσες έχουν κάποια κιλά παραπάνω.

Η κυτταρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε όλα τα σημεία του σώματος, αλλά τα πιο συνηθισμένα είναι τα παρακάτω:

 

  • μηροί
  • γλουτοί
  • εσωτερικό των μπράτσων
  • στομάχι
  • κοιλιά
  • γάμπες

Επίσης η κυτταρίτιδα χωρίζεται σε 3 στάδια: πρώτο στάδιο είναι αυτό που όταν ασκήσουμε μεγάλη πίεση στο δέρμα τη διακρίνουμε, στο δεύτερο στάδιο η κυτταρίτιδα διακρίνεται ασκώντας μικρότερη πίεση, ενώ στο τρίτο πια μπορούμε να τη δούμε καθαρά και χωρίς κανένα είδους πίεση με το χέρι. Καλό είναι η κυτταρίτιδα να αντιμετωπίζεται όταν ακόμα είναι στο στάδιο 1 ή 2 διαφορετικά δεν εξαφανίζεται εντελώς ποτέ.

Τα αίτια για την κυτταρίτιδα μπορεί να είναι πολλά όπως η καθιστική ζωή, η μειωμένη κίνηση και φυσική δραστηριότητα, η κληρονομικότητα, η διαταραγμένη κυκλοφορία του αίματος, κάποιες ορμονικές διαταραχές, η ύπαρξη παχυσαρκίας και κακής διατροφής, το κάπνισμα, η συχνή και υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, η δυσκοιλιότητα.

Ανάλογα με τα αίτια, η κυτταρίτιδα μπορεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί με τους παρακάτω τρόπους:

  • Πρέπει να καταναλώνουμε επαρκή ποσότητα νερού (8-12 ποτήρια την ημέρα)
  • Να περιορίσουμε ή ακόμα καλύτερα να διακόψουμε το κάπνισμα
  • Η κατανάλωση αλκοόλ να γίνεται με μέτρο
  • Να γίνει ένας καλός ορμονικός έλεγχος και να συμβουλευτούμε το γιατρό μας.
  • Όσον αφορά το βάρος, θα πρέπει κάθε γυναίκα να επιδιώξει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο ιδανικό σωματικό της βάρος, που καθορίζεται από το Δείκτη μάζας Σώματος μέχρι 25 (ΔΜΣ –βλέπε σε προηγούμενο άρθρο)
  • Πρέπει να μειώσουμε το «κακό» λίπος και κυρίως ζωικού ή κορεσμένου λίπους. Το λίπος αυτό βρίσκεται σε λιπαρά κρέατα, τηγανητά, μαγιονέζα και κρέμα γάλακτος, αλλαντικά, ζωικά βούτυρα, αυγά, ολόπαχα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα
  • Και φυσικά να μειώσουμε το αλάτι και τη ζάχαρη: το αλάτι όπως ξέρουμε προκαλεί κατακράτηση υγρών. Έτσι θα πρέπει να περιοριστούν οι αλμυρές τροφές καθώς και η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό. Τροφές όπως παστά, κονσέρβες, πατατάκια, αλμυρά τυριά θα πρέπει να αποφεύγονται ενώ θα πρέπει να ελέγχουμε την προσθήκη αλατιού κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος. Τέλος ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην κατανάλωση της ζάχαρης, αναψυκτικών και γλυκών

 

Αριάδνη Πορτοκάλογλου

elerrina@teleiosgamos.gr


H Αριάδνη Πορτοκάλογλου είναι διαιτολόγος – ειδικός εφαρμογών διαιτητικής και εργάζεται τα τελευταία 7 χρόνια ως ελεύθερη επαγγελματίας παρέχοντας διαιτητικές οδηγίες και προγράμματα διατροφής. Η Αριάδνη είναι παράλληλα φοιτήτρια του Ανοιχτού Ελληνικού Πανεπιστημίου στην ειδικότητα «Φυσικές Επιστήμες», ενώ έχει παρακολουθήσει ημερίδες και συνέδρια που αφορούν σε θέματα διατροφής, έχει λάβει μέρος σε επιστημονικές έρευνες, είναι μέλος της Ιατρικής Ελληνικής Εταιρίας Παχυσαρκίας, αλλά και εθελόντρια του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Πολλοί από εσάς τη γνωρίζετε ήδη καθώς η Αριάδνη είναι αναγνώστρια του teleiosgamos.gr με το ψευδώνυμο Ελερρίνα, που από τον πρώτο καιρό βρίσκεται κοντά μας, συμμετέχει ενεργά και στο forum, καθώς έχει ήδη παντρευτεί με πολιτικό γάμο και πριν λίγο καιρό ανέβηκε και τα σκαλιά της εκκλησίας, ενώ περιμένει και το πρώτο της παιδάκι.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply